نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها
بررسی شایعه عجیب جایگزینی کالدرون به‌جای دراگان

اسکوچیچ نیامده می‌رود؟!

  • کد خبر: ۲۳۴۸۸
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
اسکوچیچ نیامده می‌رود؟!
به نظر می‌رسد قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال تا تیرماه است و با توجه به انتقاد‌هایی که به حضور این مربی کروات روی نیمکت تیم ملی شده، فدراسیون تمایلی به تمدید قراردادش ندارد.
احسان سرفرازی - ویروس کرونا این‌روز‌ها همه رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی را تعطیل کرده، اما زورش به حاشیه‌های فوتبال ملی نرسیده است. چند شب پیش، شایعه‌ای در فضای فوتبالی منتشر شد مبنی‌بر اینکه گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی سابق سرخ‌ها، در ادامه راه جام‌جهانی جایگزین دراگان اسکوچیچ خواهد شد.

بعد از جدایی پرسروصدای مارک ویلموتس و در روز‌هایی که فدراسیون فوتبال کشورمان از نظر مالی در بدترین وضعیت خود به سر می‌برد، فرایند پیدا‌کردن جانشین این مربی بلژیکی آغاز شد و بعد از آنکه چند گزینه داخلی و خارجی روی میر مهدی تاج آمدند، نهایتا در روز‌هایی که مرد اصفهانی فدراسیون فوتبال عطای کار را به لقایش بخشیده بود، حیدر بهاروند تصمیم گرفت تا دراگان اسکوچیچ را روی نیمکت تیم ملی بنشاند؛ گزینه‌ای که صدای انتقاد بسیاری از کارشناسان را هم درآورد تاجایی‌که برخی از پیش‌کسوتان، انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی را توهین به مربیان ایرانی قلمداد کردند.


در همین حال از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد مذاکراتی برای سپردن هدایت تیم ملی فوتبال به گابریل کالدرون انجام شده و این مربی آرژانتینی هم ابراز رضایت کرده دوباره در ایران کار کند. کالدرون اعلام کرده حاضر است با حضور مستمر در ایران هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و از طرف دیگر مبلغ درخواستی او برای فدراسیون فوتبال معقول است، اما نکته مهم حضور مجدد این مربی در ایران، بحث طلبش از باشگاه پرسپولیس است. به نظر می‌رسد اگر فدراسیون و کالدرون به توافق برسند، مربی آرژانتینی هم حاضر است از طلب ۵۵٠هزاردلاری خود گذشت کند تا بدون مشکل روی نیمکت تیم ملی بنشیند.


بند دردسرساز در قرارداد اسکوچیچ
روز گذشته ابعاد جدیدی از قرارداد اسکوچیچ در رسانه‌های مجازی منتشر شد که طبق آن فسخ یک‌طرفه فدراسیون فوتبال در مقطع زمانی فعلی می‌تواند به دردسر جدیدی برای این فدراسیون تبدیل شود. پیش‌از‌این شنیده می‌شد قرارداد اسکوچیچ به‌صورت مرحله‌ای تمدید می‌شود و اگر او بتواند تیم ملی را که اکنون با کسب ۶امتیاز پس از عراق و بحرین که به‌ترتیب یازده و نُه‌امتیازی هستند، در رتبه سوم گروه C مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی قرار گرفته به مرحله بعدی ببرد، فاز دوم قراردادش اجرایی خواهد شد. ازسوی‌دیگر گفته می‌شود زمان اتمام قرارداد اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های۲۰۲۳ چین است، اما اگر تیم او موفق به راهیابی به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی نشود، ادامه قرارداد هم منتفی می‌شود. البته نکته مهم‌تر این است هر یک از طرفین قرارداد هر زمان قصد فسخ یک‌طرفه داشته باشد، باید تا ۵ ماه بعد به طرف مقابل غرامت بدهد؛ یعنی اگر اکنون فدراسیون فوتبال بخواهد قرارداد اسکوچیچ را فسخ کند، ضمن پرداخت مطالبات او تا پایان فروردین‌ماه باید دستمزد ۵ ماه آینده‌اش را هم پرداخت کند. فدراسیون فوتبال مدعی است در قرارداد مارک ویلموتس هم ذکر شده بود در صورت فسخ یک‌طرفه ازسوی این سرمربی بلژیکی، او باید حقوق ۳ ماه آینده‌اش را به‌عنوان غرامت پرداخت کند که البته ویلموتس چنین‌بندی را قبول نکرده و در شکایت به فیفا خواستار دریافت کل مبلغ شش‌میلیون‌یورویی تا پایان قراردادش است.


نبی: سرمربی تیم ملی تغییر نمی‌کند
دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره احتمال قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ و مطرح‌شدن نام گابریل کالدرون به‌جای اسکوچیچ گفت: این خبر صحت ندارد. اسکوچیچ مرخصی گرفته و به زاگرب بازگشته است. او به‌خاطر کرونا هنوز نتوانسته است به ایران بیاید. شرایط عادی شود، اسکوچیچ بر‌می‌گردد و تمرینات تیم ملی را شروع می‌کنیم. اوایل اکتبر مسابقات تیم ملی ما آغاز می‌شود. اواسط مهرماه تا پایان آبان باید ۴ بازی انجام بدهیم. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و تغییر وی صحت ندارد. نبی درباره زمان قرارداد اسکوچیچ که تا تیرماه است نیز گفت: به دپارتمان تیم ملی گفتم این بحث را بررسی کنند و به من بگویند. هنوز قرارداد اسکوچیچ را رؤیت نکرده‌ام. همکاری با اسکوچیچ مصوب فدراسیون است و تغییری نخواهیم داشت.


محصص: بحثی از حضور کالدرون در تیم ملی نشده است
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می‌گوید بحثی درباره حضور گابریل کالدرون در تیم ملی به‌جای دراگان اسکوچیچ نشده است. مرتضی محصص درباره شایعه حضور گابریل کالدرون به‌جای اسکوچیچ گفت: من این خبر را نخوانده‌ام و در جریان آن نیستم. تاجایی‌که می‌دانم، اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرارداد دارد و نمی‌دانم این خبر از کجا آمده است. محصص افزود: وقتی تیم‌های ملی تعطیل هستند و فعالیتی ندارند، طبیعتا ما هم جلسه‌ای نداریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این وضعیت مسابقات لیگ قهرمانان و انتخابی جام‌جهانی را به تعویق انداخته است. وقتی تیم‌های ملی فعالیتی ندارند، نمی‌شود هیچ نوع برنامه‌ریزی انجام داد.


واکنش رسمی فدراسیون
بعد از اوج‌گرفتن شایعه انتصاب کالدرون به‌جای اسکوچیچ فدراسیون فوتبال رسما ضمن رد هرگونه مذاکره با مربیان دیگر اعلام کرد دراگان اسکوچیچ به کار خود در تیم ملی فوتبال ایران ادامه خواهد داد. امیرمهدی علوی، به‌عنوان سخن‌گوی فدراسیون فوتبال گفت: دراگان اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی ایران است و بحثی درباره تغییر وی وجود ندارد. شایعه مذاکره با مربیان دیگر هم تکذیب می‌شود. وی افزود: اسکوچیچ تا آخرین روز‌های سال گذشته در ایران حضور داشت و امور مرتبط را پیش می‌برد. وی با کسب اجازه از فدراسیون و با توجه به شرایط پیش‌آمده به‌دلیل بیماری کرونا راهی زاگرب شد و به محض اعلام فدراسیون برای ازسرگیری برنامه‌ها به تهران مراجعت خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->